Marketing ondersteuning
Marketing is heel breed, zo breed dat u het overzicht misschien kwijt kunt raken.
Welke kanalen kunt u het beste gebruiken?
Hoe krijgt u een actie goed op touw dat het effect heeft?
Met de juiste contentplanning en een strakke marketingcoördinatie krijgt u weer grip op uw marketingactiviteiten.
Tijdelijke of structurele marketingondersteuning is mogelijk.
Structurele aanpak
Een structurele aanpak van uw marketing met contentplanning en marketing coördinatie levert u het volgende:
- Structurele benadering van en uitingen naar uw klanten bouwt vertrouwen op
- Overzicht in uw komende acties
- Geen ad hoc acties meer
- Perfecte afstemming van uw acties via de verschillende kanalen, zowel online als offline
- Kostenbeheersing en verhoging effectiviteit
Marketing coördinatie
Om uw marketingmiddelen zo efficiënt mogelijk in te zetten, is het van belang dat alle marketing activiteiten op elkaar afgestemd zijn. Een goede coördinatie is daarom essentieel. Uitingen op uw site moeten passen bij hetgeen op social media komt te staan. Komt er een advertentie in een lokaal blad met een actiecode? Dan moet deze actiecode ook geactiveerd zijn op uw site.
Dat klinkt logisch, maar in de praktijk worden dit soort kleine details wel eens vergeten. En dat kan leiden tot ontevreden websitebezoekers die een negatieve ervaring hebben. Het weghalen van een negatief gevoel kost veel meer inspanning dan een goed gevoel hanhaven. Goed plannen en coördineren is dus noodzaak. Alle radertjes in de organisatie moeten op elkaar afgestemd zijn.
Pica2Consultancy kan u daarbij ondersteunen, op structurele basis of op interim-basis. Als coördinator en met behulp van een contentplan worden alle elementen overzien, zodat al uw marketingacties op tijd, compleet en correct worden uitgevoerd. Ook de kleine details.
Contentplanning
Uit het marktonderzoek en op basis van uw kennis en ervaring met uw klanten, heeft u al wel een beeld welke acties u zou willen inzetten om meer klanten en dus omzet te behalen. Uiteraard zet u dit op uw site, maar ook social media of andere kanalen wilt u inzetten. Want die kanalen zijn er ook, vooral social media heeft een groot bereik – en de concurrent gebruikt het ook!
Ad hoc inzetten van content op social media zal meestal geen toegevoegde waarde leveren. Het kost wel uw inspanningen, maar levert vaak te weinig op. In een contentplan van Pica2Consultancy worden acties en content in de tijd weggezet. Hierbij wordt meteen een onderscheid gemaakt welke content het beste op welk kanaal geplaatst kan worden, want niet alles is geschikt voor bijvoorbeeld Instagram, maar juist wel weer op Facebook. Richt u zich op B2B? Dan is LinkedIn vaak een zeer geschikt kanaal.
Met een contentplan weet u precies wanneer wat gecommuniceerd gaat worden, naar welke doelgroep en via welk kanaal. Dit levert niet alleen overzicht, maar draagt ook bij aan kostenbeheersing. In combinatie met marketing coördinatie heeft u er geen omkijken meer naar.