Marktonderzoek, klanttevredenheidsonderzoek en communicatieonderzoek

Marktonderzoek

Onderbouwd beslissingen nemen

Het ontwikkelen van een product of formuleren van een marketingstrategie kan eigenlijk niet zonder marktonderzoek voorafgaand. Zonder gedegen kennis van de markt, de klant en haar omgeving kan welke marketing strategie misslukken. De verkeerde kanalen worden ingezet, niet de juiste doelgroep wordt bereikt en er worden onnodige kosten gemaakt. Goed voorbereiden is dus echt het halve werk.

Typen onderzoek

Wij bieden de volgende soorten onderzoek:

  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Medewerkerstevredenheidonderzoek
  • Communicatieonderzoek

Natuurlijk kent u uw klanten heel goed, maar soms kan het nodig zijn om net even wat meer diepgang in deze informatie te krijgen. Op basis van een intake gesprek wordt uw behoefte in kaart gebracht. Aan de hand daarvan ontvangt u een concreet voorstel voor het uit te voeren onderzoek. De resultaten van het onderzoek worden in een helder en overzichtelijk rapport verwoord. Met een beslissingsmatrix wordt inzichtelijk gemaakt waar de beste kansen en mogelijkheden voor uw bedrijf liggen.

Klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek

Wie zijn uw klanten?
Zijn ze tevreden over uw producten of diensten?

Met een klanttevredenheidsonderzoek wordt antwoord gegeven op deze vragen – en nog veel meer. Samen met u wordt eerst in kaart gebracht wat u zou willen weten van uw klanten. Aangevuld met kennis en ervaring wordt gekomen tot een uitgebalanceerde vragenlijst. Of wilt u alleen een NPS (Netto Promoter Score)? Ook dat is mogelijk.

Om de kosten beperkt te houden, wordt alleen met online vragenlijsten gewerkt. Met de juiste introductietekst, een eventuele beloning in het vooruitzicht stellen en gepaste herinneringen, wordt de response verhoogd.

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

De beste medewerkers zijn medewerkers die enthousiast en gemotiveerd zijn. Betrokken en tevreden medewerkers werken effectiever, zijn loyaler en dragen bij aan het succes van uw onderneming. Ze stralen het ook uit naar uw klanten, wat weer een positief effect op de klanttevredenheid heeft.

Laat daarom regelmatig de tevredenheid onder uw medewerkers meten. Geef ze daarmee ook de ruimte om te komen met eigen ideeën om bepaalde zaken ‘op de werkvloer’ te verbeteren. Hiermee geeft u meteen een signaal dat u echt luistert naar uw medewerkers.

Het onderzoek wordt online afgenomen om kosten beperkt te houden en de anonimiteit van de medewerkers wordt gegarandeerd. Deze anonimiteit zorgt er voor dat iedereen vrijuit en eerlijk zijn/haar mening zal geven.

Medewerkerstevredenheidonderzoek